Site icon פורטל תיירות ואיכות חיים

הוא זיהה חמישה מאפיינים מרכזיים

 

 

ניתוח של עדנה על מערכת החינוך בהתאם לטיפוס האידיאלי של הארגון הפורמאלי

משרד החינוך, מערכת הבריאות, משרדי ממשלה מתנהלים תמיד לפי הטיפוס האידיאלי, והשאלה שנשאלת היא עד כמה כל מערכת קרובה לטיפוס אידאלי זה.

תמיד מוסדות החינוך יהיו איפשהו באמצע, רחוק-קרוב למוסד הביורוקרטי, תמיד יש מתח בין האישי ללא אישי ובין המרוכך לנוקשה.

>טיפוס אידיאלי שלישי שנדון בו: הארגון הבלתי-פורמאלי

עיקרון מבני חינוכי שנבנה מתוך התבוננות על המציאות החברתית והכרה בכך שילדים לא לומדים רק בבי"ס אלא הם בעצם פועלים במסגרות שונות שמה שמאפיין אותן, שזה מסגרות של שווים.

לפי הגישה המבנית-תפקודית וחוקריה, מסגרות השווים השונות באות לתת מענה לתיווך בין משפחה לחברה.

אלה ילדים שמקבלים תפוקות חינוכיות שהם לא יכולים לקבל לא במשפחה (כי זו קבוצה קטנה) ולא בבי"ס (קרוב יותר למודל הביורוקרטי).

מאפיינים לטיפוס האידאלי לארגון הבלתי-פורמאלי. החוקרים שמזוהים עם הטיפוס האידיאלי של הארגון הבלתי פורמאלי הם ראובן כהנא ותמר רפפורט. על בסיס התבוננות שיטתית בעקרונות הפעולה של תנועות הנוער, הם ניסו לפתח עקרונות פעולה של מודל חינוך בלתי-פורמאלי שבמידה רבה הוא משלים לחינוך הפורמאלי.

הייתה להם עוד הנחה, שהעקרונות החינוכיים הללו מחנכים לכיוון של ערכים דמוקרטיים, סובלניים, פלורליסטיים.

הפוקנציה:

מאפייני המבנה:

Exit mobile version