Site icon פורטל תיירות ואיכות חיים

מהלך החיים כתוצר של חברה ותרבות

ההנחה היא שאנשים פועלים בתוך חברתיות ובתוך מערכות של משמעות. כשאדם נפגש עם תלמידים האינטראקציה שלו נבנית מתוך משמעות של יחסים באוניברסיטה. אם אותו אדם היה נפגש עם תלמידי תיכון היה נבנה עולם משמעות אחר. האינטראקציה שלנו מנוהלת תמיד מתוך הקשר חברתי-תרבותי שמשותף לנו.

אלה שחוקרים חינוך יוצאים מתוך הנחה שחינוך הוא זירה שיש בה תהליך מתמיד של משא ומתן על המשמעות של החינוך, מה מקבלים בו. זהו תהליך מתמיד ומתמשך ועל-ידי כך נוצרת המסגרת החברתית המשותפת. המסגרת עפ"י הפעולה החברתית היא כל הזמן מסגרת שמשתנה.

הדגמות

גישת האינטראקציוניזם מכניסה את השחקנים באופן הרבה יותר פעיל ודומיננטי לתוך זירת המחקר.

מהלך החיים כתוצר של חברה ותרבות

החיים סופיים, אבל באמצע יש הרבה מאוד מעורבות של חברה ותרבות. נושא רלוונטי כי מערכת החינוך ותהליכי חברות בכלל הם שחקנים מרכזיים בעיצוב של מהלך החיים ובו בזמן שינויים במהלך החיים משפיעים על מערכת החינוך ועל סוכני החברות.

יש כאן תהליכים מאוד מרכזיים ודיאלקטיים.

גישה פסיכולוגית-התפתחותית לחקר מהלך החיים

פסיכולוגיות פמיניסטיות תקפו את ההנחות של המודל האוניברסאלי. הטענה שלהם הייתה שהאדם הראוי, הנורמטיבי מאחורי הנחות אלה הוא גבר. הן טוענות שההתפתחות היא שונה (לדוגמא, קרול גיליגן התווכחה עם קולברג על ההתפתחות המוסרית).

ההנחות של הסוציולוגיה הן הנחות שונות:

אולטראסאונד היום באלבומי התמונות התמונה הראשונה היא כבר תמונת האולטראסאונד. התמונה הזו מייצגת שלעבור יש כבר זהות והוא חלק מהמערכת החברתית. נשים הולכות לתרפיה במים וצלילים, יש כבר הבנה שמדובר פה באישיות. בנוסף החברה סימנה את העוברות כשלב. בנוסף מתייחסים לעובר כישות עם זכויות, לדוגמא דילול עוברים, סוגיה אדירה ומשפטית שמעלה לדיון חברתי מה הזכויות של העובר ומתי ישות האדם היא כבר ישות בפני עצמה.

Exit mobile version