ניכיון צ'קים הוא תהליך של מתן הנחות ללקוחות הרוכשים סחורה מחנות. ההנחה יכולה להיות במזומן או בצורת קופון.
התהליך הוא לא רק במתן הנחות שלא היו מתאפשרות אחרת, אלא גם לדאוג שהלקוחות יהיו מרוצים וחוזרים לחנות לרכוש עוד דברים.
צ'קים בניכיון משמשים לעתים קרובות על ידי חנויות קמעונאיות, אך הם יכולים לשמש גם סוגים אחרים של עסקים המציעים מוצרים למכירה.
ניכיון צ'קים הוא סוג של הונאה בכרטיס אשראי. זה כאשר סוחר מקבל כרטיס אשראי כתשלום ולאחר מכן מפחית באופן ידני את מחיר הרכישה הכולל בסכום כלשהו כדי לתת ללקוח הנחה. נוהג זה אינו חוקי במדינות רבות, כולל ארצות הברית.
תהליך הענקת הנחות ללקוחות עבור תשלום בכרטיסי אשראי משמש כבר עשרות שנים על מנת להפחית את עלויות הטיפול במזומן. סוחרים יציעו הנחות על רכישות אם הלקוחות ישלמו במזומן או בצ'קים במקום להשתמש בכרטיסי האשראי שלהם. הנוהג הפך נפוץ יותר במהלך שנות השמונים והתשעים, כאשר סוחרים החלו להציע הנחות גבוהות (לפעמים עד 30%) על שימוש במזומן או בצ'קים במקום בכרטיסי אשראי.
עם זאת, בשנים האחרונות ניכיון צ'קים הפך נפוץ יותר בשל טכנולוגיות חדשות כמו קוראי שבבים EMV (Europay/MasterCard/Visa) שהקשו על זיוף מטבעות פיזיים וצ'קים.
ניכיון צ'קים היא דרך למכור סחורה במחיר נמוך מהמחיר המקורי. ההנחות ניתנות בדרך כלל ביחס לאחוז מהמחיר המקורי שהוזל.
ההנחות ניתנות בדרך כלל ביחס לאחוז מהמחיר המקורי שהוזל.
ההנחה מחושבת כאחוז מהמחיר המקורי, כך שאם פריט עלה במקור 10 פאונד, ויש לו 10% הנחה, הוא יעלה 9 פאונד.
ניכיון צ'קים הוא תהליך בו חברה מעניקה הנחה ללקוח על קניית יותר ממוצר אחד.
זו דוגמה לכתיבת המבוא:
"צ'קים בניכיון ניתנים על ידי חברות ללקוחות כשהם קונים יותר ממוצר אחד. הצ'ק הראשון ניתן להם לרוב ברגע שהם רוכשים את המוצר הראשון ואז הם מקבלים צ'ק נוסף לאחר רכישת המוצר השני".
תהליך ניכיון צ'קים הוא מנהג נפוץ מאוד בענף הבנקאות. הבנקים מציעים הנחות על צ'קים ללקוחותיהם כאמצעי למשוך עסקים נוספים.
צ'ק מוזל כאשר הוא נרכש על ידי הבנק, לרוב במחיר הנמוך מערכו הנקוב. לקוח יכול גם לקנות צ'קים מהבנק, ולאחר מכן למכור אותם ללקוחות אחרים בהנחה מוסכמת, בדרך כלל פחות מ-5%. זה מאפשר ללקוח להרוויח כסף מהעסקה, תוך כדי אפשרות לפדות את הצ'ק שלו.
הנחות מוצעות ממגוון סיבות, כגון עבור עסקאות גדולות או עבור חשבונות חדשים.
ניכיון צ'קים היא דרך להציע ללקוחות הנחה קטנה ברכישתם. ניתן לעשות זאת על ידי הצעת אחוז מהמחיר המקורי או על ידי הצעת להם מתנה קטנה עם הרכישה.
הצורה הפופולרית והנפוצה ביותר של ניכיון צ'קים היא על ידי הצעת אחוז מהמחיר המקורי. ההנחות ניתנות בדרך כלל במרווחים של 5% או 10%.
ניכיון צ'קים הוא תהליך שבו אתה מנכה את סכום הצ'ק מהיתרה בחשבונך.
ישנם שני סוגים של צ'קים בניכיון:
1) משא ומתן
2) ללא משא ומתן
ניכיון צ'קים הוא תהליך המאפשר לחברות להיפטר מהצורך במזומן. במקום זאת, הם יכולים פשוט לתת הנחה או זיכוי ללקוח ללא צורך בכסף פיזי כלשהו. זה נהדר כי זה חוסך זמן וגם מפחית את הסיכון לשוד.
ניכיון צ'קים הוא שיטה חוסכת בעלויות המאפשרת לקמעונאים להציע את המוצרים שלהם במחיר נמוך יותר ממה שהם היו יכולים אחרת.
תהליך ניכיון הצ'קים הוא כדלקמן: הקמעונאי והלקוח מסכימים על אחוז הנחה. לאחר מכן, הקמעונאי מחיל את האחוז הזה על המחיר הקמעונאי המקורי של פריט, והלקוח משלם פחות עבורו.
ניכיון צ'קים הוא תהליך הפחתת ערכו של צ'ק באחוז מוגדר.
המחאות הניכיון הנפוצות ביותר יהיו עבור סחורות או שירותים ששולמו באשראי. במקרה זה, החנות תנכה אחוז מהעלות הכוללת של הסחורה או השירותים ותחזיר לך את הסכום הזה במזומן.
ניכיון צ'קים הוא תהליך הפחתת ערכו של צ'ק כדי לשקף שהוא שולם.
ניכיון צ'קים משמש בדרך כלל כאשר חברה מקבלת צ'ק עם יתרה לא מספקת. החברה תפחית את הסכום שחייב הלקוח ולאחר מכן תפדה את הצ'ק בשווי הנקוב.
ניכיון צ'קים הוא נוהג שנעשה בדרך כלל על ידי קמעונאים. הם מציעים מחיר נמוך יותר על פריט אם הלקוח משלם עבורו במזומן. ניתן לעשות זאת כדי למשוך לקוחות שמחפשים דילים ואין להם כרטיסי אשראי או כרטיסי חיוב.
ישנן סיבות רבות מדוע קמעונאים עשויים לרצות להשתמש בשיטה זו למשיכת לקוחות. אחת הסיבות היא שלאנשים שמשלמים במזומן יש נטייה לקנות יותר מאלה שמשתמשים בכרטיסי פלסטיק. יש אנשים שאומרים שזה בגלל שמזומן מציע אנונימיות וזה מרגיש כאילו אין מגבלות כשאתה משלם במזומן, מה שגורם לאנשים להוציא יותר כסף ממה שהם היו עושים אילו היו משתמשים בכרטיס האשראי או בכרטיס החיוב שלהם.