Site icon פורטל תיירות ואיכות חיים

דרכים וניסיונות לשיפור מעמד המורה

לסיכום, היוקרה של המקצועות תלויה מאוד בידע שיש מאחוריהם, באקסקלוסיביות של הידע, ביכולת להמירו להון כלכלי. מרכיבים אלה מעמידים את המקצועות השונים במבחן. מבחינה זו מקצוע ההוראה לא עומד מול הפרופסיות, למרות שנראה בהמשך שיש ניסיון להעלות את מעמד המורה ע"י תהליך של פרופסיונליזציה, להפוך אותו להיות דומה יותר לפרופסיות הללו. עדיין, הוא מוגבל כי רוב המורים הם עובדי מדינה. יש דיפרנציאציה בתוכם אבל עדיין, יש תקרת זכוכית.

ידיעות אחרונות 2007 המקצועות שההורים מעדיפים שילדיהם יהיו: מהנדס בהייטק, רואה חשבון. מה לא רוצים שילדיהם יהיו? מורים (לא מתגמל) ופוליטיקה (שחיתות).

הכנסת, מרכז המחקר והמידע 2006 שעות ההוראה של מורים בישראל בהשוואה לחברות אחרות מתוך מדינות ה-OECD הוא הרבה יותר גדול. למורים יש תנאי הוראה קשים. מספר הילדים בכיתה הרבה יותר גדול מהממוצע, ושבועות הלימוד רבים יותר.תנאי הלימוד של המורים הוא מרכיב במעמד שלהם, ובישראל התנאי הזה מתקיים באופן מאוד בעייתי ולכן המעמד של המורים לא ממש גבוה.

בנוסף שכר המורה נמוך מאוד יחסית לעבודה שלהם – הם גם עובדים קשה וגם לא מתוגמלים מספיק. בתמונה הגדולה ולסיכום, המצב של המורים בארץ מאוד בעייתי.

דרכים וניסיונות לשיפור מעמד המורה

ניתן לראות כי מערכת החינוך משקפת את החברה ויש לה טווח שינוי מאוד מצומצם.

 

שיעור 13 – 14.1

ירידה בסמכות המורה בבית-הספר

דרכים לשיפור מעמד המורה

חזרה והרחבה של מה שכבר נאמר בשיעור הקודם.

המערכת מכירה בשחיקה של מעמד המורה, ואנחנו עדים לפעולות שונות שמנסות להתמודד עם נושא זה.

Exit mobile version