מה זה אוסמוזה הפוכה

 

המים שמגיעים לביתנו דרך הברז כוללים לא פעם גם חומרים לא מאוד טובים לבריאות כגון: אבנית, פחם, פלואור, מתכות, חלקיקים שונים, מלחים ועוד. לכן, לא מעט אנשים בוחרים לעצמם פתרונות סינון וטיהור כאלה ואחרים עבור הברז בביתם וזאת בכדי לשפר את האיכות של המים. כיום ישנן שיטות סינון שונות כאשר אחת השיטות שידועה כיעילה ואיכותית היא שיטת אוסמוזה הפוכה. אם אתם תוהים כיצד השיטה עובדת ומהם יתרונותיה, כדאי שתקראו את המאמר הבא.

מה זה אוסמוזה הפוכה?

אוסמוזה הפוכה היא טיהור מים מבקטריות, חומרים אורגניים, יונים, מולקולות, חול, מזיקים ועוד שבהחלט לא תרצו במי השתייה שלכם. השיטה המדוברת גם מונעת טעמי לוואי במים וריחות לא טובים. אוסמוזה הפוכה היא טכנולוגיה מתקדמת מאוד. התהליך עצמו מבוסס על לחץ חיצוני נגדי ללחץ האוסמוטי הטבעי. כתוצאה מהלחץ המדובר ניתן להעביר תמיסה שיש בה ריכוז מומסים גבוהים דרך ממברנה חדירה למחצה. אותה ממברנה מסננת את התמיסה ופולטת אותה עם ריכוז מומסים נמוך וכך בעצם המים שמתקבלים הם מים מטוהרים.

שלבי סינון בתהליך אוסמוזה הפוכה

בכדי שמי השתייה שלכם יהיו כמה שיותר איכותיים, מערכות אוסמוזה הפוכה כוללות ארבעה שלבים לסינון המים:

  1. סינון על ידי פילטר חלקיקים- מדובר על סינון שבו הפילטר מסנן את כל החלקיקים של המים. לא מדובר על חלקיקים גדולים אלא קטנים.
  2. סינון על ידי פילטר פחם שהוא השלב הבא שבו המים עוברים סינון של גזים, תרכובות שונות, כלור ועוד על ידי הפילטר המדובר כך שניתן להנות ממים ללא ריחות לוואי או טעמי לוואי.
  3. סינון על ידי ממברנה- לאחר שהמים עוברים את שני השלבים הראשונים הם עוברים דך ממברנה ובשלב הזה הם יתנקו מווירוסים, מתכות כבדות, כמקלים, רעלים ועוד.
  4. בשלב הרביעי המים שסוננו יעברו דרך פילטר פחם נוסף שממוקם בסמוך לנקודת המזיגה שממנה יוצאים מי השתייה. הסינון האחרון ישפר את הטעם של המים ויבטיח שהם טוהרו בצורה מוחלטת.

היתרונות של אוסמוזה הפוכה

שיטת אוסמוזה הפכה מהווה כיום את הבשורה החדשה בעולם טיהור המים. יש לה יתרונות רבים. ראשית כל, המערכת מייתרת את השימוש בבקבוקי מים מינרליים או מכלי מים גדולים וכך חוסכת את הפסולת שהם מביאים ואת הצורך למחזר אותם. כמובן שהיא חוסכת לכל אדם את הצורך לסחוב את בקבוקי המים. מלבד זאת, המערכת המדוברת עומדת בכל תקני האיכות שמחייבים ונדרשים בהתאם למכון התקנים הישראלים ומה שהכי חשוב, היא לא דורשת פעולות תחזוקה מיוחדת כלל. מסנני המערכת הם מסננים יעילים מאוד והם רלוונטיים לשימוש עבור כמות משמעותית של מים. ליתר דיוק, מדובר על מערכת המאפשרת סינון עד 6000 ליטר מים. מעבר לכך הממברנה תשרת אתכם למשך שלוש עד חמש שנים, לא מעט זמן לכל הדעות.

אין ספק שיש חשיבות לשתות מים מטוהרים. מדובר על דבר טוב יותר ובריא יותר. מעבר לכך, מדובר ללא ספק על מים טעימים יותר. לכן, אם אתם מחפשים שיטת סינון יעילה, אוסמוזה הפוכה היא הבחירה הנכונה כיום.

.

 

עוד כתבות מעניינות:

בלוג

נשנושים לתוך הלילה

רעבים? אוהבים להתפנק עם אוכל מבחוץ? יש לנו שלל המלצות טעימות במיוחד, שגם השעה המאוחרת ביותר לא תימנע מכם להשיג את הנשנושים האלה! כך שגם

בלוג

מדוע כל משרד זקוק למדפסת משולבת

ככל שהעולם הארגוני הופך יותר ויותר לדיגיטלי, לא ניתן להתעלם מהחשיבות של ציוד עסקי יעיל, איכותי וגמיש. תארו לעצמכם שיש לכם מכשיר יחיד שלא רק

בלוג

איך בוחרים מקום לניכיון צ'קים?

בעולם העסקים הדינאמי אותו כולנו מכירים, עסקים יכולים למצוא עצמם מתמודדים עם שלל תרחישים של חוסר במזומנים. זה יכול לקרות להם עקב התנהלות כלכלית לא