פתוח בשבת – מקומות שפתוחים בשבת

ישראל כידוע היא מדינה אשר מתנהלת על פי קודים יהודיים. הרבה מאוד מהכללים, חוקים וכן אופי ההתנהלות הלא פורמאלית נקבעים על ידי ההלכה או על ידי המסורת היהודית. אחד הדברים שמאפיינים את מדינת ישראל, היא העובדה שהחל מכניסת השבת, ביום שישי לפנות ערב ועד מוצאי שבת, עת הופעה של שלושה כוכבים בשמיים מוסדות רבים נסגרים.

יחד עם זאת, באופן טבעי, מאחר ורוב הציבור הוא חילוני וכן מדינת ישראל מכירה בכך שיום שבת זה היום היחידי בשבוע בו הורים וילדים יכולים לבלות ביחד, כמו כן, המדינה רוצה לעודד תיירות מחו"ל, אז היא כן מאפשרת למקומות רבים לפעול ואין הגדרה חד משמעית, ברורה, מה אמור להיות סגור וגם אם יש, אין בהכרח אכיפה בנושא.

על כן, כל מי שרוצה לצאת ולבלות בימי שישי-שבת, עם בני משפחתו, חבריו או אורחים מהארץ או מחו"ל, יכול למצוא מספיק מקומות בהם ניתן לעשות זאת. יחד עם זאת חשוב לזכור ולהבהיר כמה נקודות:

ראשית, כידוע, ברוב רחבי הארץ, אין תחבורה ציבורית בשבת. פה ושם יש מה התארגנויות מקומיות, כולל התארגנויות של רשויות מקומיות, אך באופן כללי, אין תחבורה ציבורית פעילה, על כן מי שאין לו רכב פרטי צריך למצוא פתרון אחר, למשל שימוש במוניות.

שנית, יש הרבה מאוד מקומות שמחייבים הזמנת כרטיסים מראש, זאת על מנת להבטיח כמות ספציפית ומדויקת של אורחים במקום. כך יהיה אפשר ליהנות ממנו יותר.

שלישית, באופן טבעי, מאחר ומדובר ביום שבת, מוטב לברר תחילה האם המקום באמת פתוח ובאילו שעות הוא פועל. זאת על מנת שלא תגיעו לחינם אל המקום ותגלו שהוא סגור.


אילו מקומות פתוחים בשבת?

אז מה פתוח בשבת? נתחיל מהמקומות הצפויים. למשל, פארקים, חופי ים, שמורות טבע, יערות, אתרים היסטוריים,  ומקומות אחרים שאי אפשר לסגור אותם ולמדינה גם אין אינטרס לסגור, שכן היא רוצה שמשפחות, זוגות ובכלל אזרחי המדינה יוכלו להגיע לכל אחד מהמקומות ולבלות בהם.

ישנם מוסדות ציבור שונים שפתוחים בימי שבת. למשל מוזיאונים. כך מוזיאון תל אביב, מוזיאון הטבע, מוזיאון ארץ ישראל ועוד שורה ארוכה של מוזיאונים. אלה מציגים תערוכות מסוגים קבועות ומתחלפות ותמיד אפשר להגיע ולבלות במקום מספר שעות. חלק מהתערוכות מיועדות לא רק למבוגרים אלא גם לילדים.

סוג אחר של מוסדות אשר פתוחים בשבת, הם היכל התרבות ותיאטראות רבים. שם אפשר למצוא הרבה פעמים הצגות לילדים ולכל המשפחה, הרצאות של אישי תרבות, מה שמכונה בפי כל "שבתרבות" מפגשים עם פוליטיקאים, אמנים ועוד, וכן אנחנו יכולים למצוא שם עוד שורה של אירועים שונים לקהל הרחב. חשוב לברר לפני שמגיעים, באיזה אירוע מדובר והאם הוא מתאים לכל המשפחה או רק למבוגרים.

אנחנו יכולים למצוא גם עסקים פרטיים אשר פתוחים בשבת לקהל הרחב, החל מבתי קולנוע, משחקיות לילדים, פארק שעשועים, פארק אקסטרים ומקומות אחרים בהם יכולים משפחות וילדים לבלות, ביחד או לחוד. דוגמא טובה הן חוות לרכיבה על סוסים או להבדיל, משקים אשר מאפשרים להורים וילדים להגיע, בשביל לקטוף פטריות, תותים, פירות וירקות אחרים אשר ניתן לקטוף ולקחת הביתה.

הרבה פעמים בימי שבת, נערכות הקרנות מיוחדות של סרטים. כך למשל בסינמטקים השונים ברחבי הארץ, נוהגים לערוך בימי שבת הקרנות של סרטים מיוחדים עם הרצאות של מומחים בתחום. לא פעם אגב, מדובר על סרטים והרצאות שמתאימות לילדים, כמו למשל, הרצאות על סרטי גיבורי על, קומיקס, חזרה בזמן ועוד.

עוד כתבות מעניינות:

זוגיות טובה
בלוג

כיצד תקשורת זוגית יכולה לשפר את מערכת היחסים שלכם?

יצירת מערכת יחסים מספקת ובריאה היא מסע הדורש מסירות, כבוד הדדי ובעיקר תקשורת יעילה. אמנות התקשורת הזוגית היא יותר מסתם החלפת מילים; מדובר בהבנת הרגשות, הרצונות והצרכים של האחר. במאמר זה, שכותרתו "כיצד תקשורת זוגית יכולה לשפר את מערכת היחסים שלכם?", אנו צוללים אל מהות התקשורת בין בני זוג. אנו חוקרים את חשיבותה, מציעים עצות מעשיות לשיפור ההיבט החיוני הזה של מערכת היחסים שלכם ומאירים כיצד תקשורת משופרת יכולה להעמיק את הקשר שלכם, ולהוביל לשותפות מספקת ואוהבת יותר.

בלוג

נשנושים לתוך הלילה

רעבים? אוהבים להתפנק עם אוכל מבחוץ? יש לנו שלל המלצות טעימות במיוחד, שגם השעה המאוחרת ביותר לא תימנע מכם להשיג את הנשנושים האלה! כך שגם

בלוג

מדוע כל משרד זקוק למדפסת משולבת

ככל שהעולם הארגוני הופך יותר ויותר לדיגיטלי, לא ניתן להתעלם מהחשיבות של ציוד עסקי יעיל, איכותי וגמיש. תארו לעצמכם שיש לכם מכשיר יחיד שלא רק

בלוג

איך בוחרים מקום לניכיון צ'קים?

בעולם העסקים הדינאמי אותו כולנו מכירים, עסקים יכולים למצוא עצמם מתמודדים עם שלל תרחישים של חוסר במזומנים. זה יכול לקרות להם עקב התנהלות כלכלית לא