קידוח כלונסאות באדמה חולית

 

בשנים האחרונות ניתן לראות לא מעט מבנים המשמשים הן לצרכי מורים והן לצרכי תעשייה אשר נבנים באמצעות כלונס. מדובר על יסוד בניין ייחודי שתפקידו הוא לאפשר לקבע את המבנה לקרקע וכך לתמוך בעומסים שונים שמוטלים על הקרקע. עבודת קידוח כלונסאות באדמה חולית היא עבודה חשובה מאוד שחייבת להתבצע בצורה יסודית ומדויקת ועל כן, יש לבחור עבורה את אנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום.

קידוח כלונסאות- למה זה חשוב?

לכאורה, מובן מאליו שקרקע אמורה להחזיק כל סוג של מבנה באשר הוא. אך חשוב מאוד לדעת שבכדי שקרקע תוכל להחזיק כל מבנה יש צורך להשתמש באמצעים שיכולים לקבע את המבנה אליה. ישנם מקרים שבהם מבנה יכול לשקוע בתוך האדמה ובפרט שמדובר על אדמה חולית או בוצית. בכדי למנוע מצבים שבהם מבנה או קירות מבנה קורסים תוך כדי תהליך הבנייה, דבר שבהחלט עלול לסכן את צוות העבודה והפועלים במקום, יש צורך להשתמש בקידוח כלונסאות בשלב הראשון של העבודה.

כיצד קידוח כלונסאות תומך במבנה?

קידוח כלונסאות מאפשר לקבע אותן לתוך האדמה וכך בעצם לקבע את המבנה עצמו ולתמוך בעומסים שלו על גבי הקרקע. בעבר היה נהוג להשתמש בכלונסאות מעץ, דבר שמן הסתם לא היה יכול להחזיק מבנים כיום ועל כן, כיום משתמשים בכלונסאות מבטון, ברזל, פלדה ועוד. ההחלטה באיזה מהם להשתמש נובעת מהשאלה באיזה סוג קרקע מדובר ומהו העומס הצפוי על הקרקע המדוברת.

מה חשוב לדעת על קידוח כלונסאות?

ישנם כמה דברים שחשוב מאוד לדעת לפני שמבצעים את הפעולה אשר נחשבת לפעולה חשובה מאוד ויחד עם זאת לא פשוטה: ראשית כל ניתן למצוא כיום סוגים שונים של כלונסאות המשתנים מבחינת אופי השימוש בהם. ניתן למצוא כלונס שמוחדר עד שמגיע לאדמה קשה שמצויה מתחת לאדמה בוצית או חולית, כלונס צף שאיננו אמור להגיע לקצה של הקרקע הקשה אלא להישאר במרווח של הקרקע הרכה ועוד.

שנית, כאשר מבצעים קידוח כלונסאות יש לשים לב לא רק לסוג הקרקע אלא לכמה עמוד הקידוח מתבצע וזאת בכדי שלא להגיע למי התהום, דבר שיכול לגרום נזק לסביבה ולמבנה. כמו כן, חשוב מאוד לשים לב שביצוע הפעולה לא מוביל לידי כך שהכלונס מתעקם, דבר שיכול לפגוע ביכולת שלו לתמוך במבנה וכן יכול לגרום נזק למבנים בסביבה.

קידוח כלונסאות באדמה חולית- במי לבחור?

חשוב מאוד להבין שרק אנשי מקצוע מומחים ומנוסים בתחום יכולים לבצע את העבודה המדוברת. לא מדובר על עבודה פשוטה שכל בעל מקצוע באשר הוא יכול לבצע. בכדי לקדוח כלונסאות באדמה חולית יש צורך לנקוט בשיטת קידוח מתאימה וכן יש צורך בציוד מקצועי ואיכותי, ניסיון והכרה עם תנאי השטח ועוד. תהליך העבודה יתבצע בהתאם לדגמים ותוכניות עבודה מותאמות מראש כאשר יש להשתמש במפות עדכניות של האזור בכדי לדעת באיזה סוג קרקע מדובר בדיוק.

 

עוד כתבות מעניינות:

בלוג

נשנושים לתוך הלילה

רעבים? אוהבים להתפנק עם אוכל מבחוץ? יש לנו שלל המלצות טעימות במיוחד, שגם השעה המאוחרת ביותר לא תימנע מכם להשיג את הנשנושים האלה! כך שגם

בלוג

מדוע כל משרד זקוק למדפסת משולבת

ככל שהעולם הארגוני הופך יותר ויותר לדיגיטלי, לא ניתן להתעלם מהחשיבות של ציוד עסקי יעיל, איכותי וגמיש. תארו לעצמכם שיש לכם מכשיר יחיד שלא רק

בלוג

איך בוחרים מקום לניכיון צ'קים?

בעולם העסקים הדינאמי אותו כולנו מכירים, עסקים יכולים למצוא עצמם מתמודדים עם שלל תרחישים של חוסר במזומנים. זה יכול לקרות להם עקב התנהלות כלכלית לא