שיפוץ חיצוני לבניין משותף

 

אין דרך קלה להגיד את זה, אבל אם אתם כאן כנראה שאתם שוקלים ברצינות שיפוץ חיצוני לבניין שלכם. שיפוץ חיצוני הוא תהליך לא פשוט לעיתים, והוא יכול להיות מתסכל ומורכב, אבל אין עוררין על כך שהתוצאה הסופית שווה את זה ואף יותר מכך. שיפוץ חיצוני לבניין הופך אותו למשהו אחר, משהו חדש, משהו שאתם רוצים להיכנס אליו. גם אם הדירה שלכם יפה, אם אתם גרים בבניין מתקלף כנראה שתרגישו את זה בצורה כזו או אחרת. או שתתביישו שתזמינו אורחים או שפשוט לא תהנו באופן מוחלט מהחיים במקום בו אתם גרים.

איך יודעים מתי צריך שיפוץ חיצוני?

הבניין המשותף שבו אתם גרים זקוק לעתים למתיחת פנים: הטיח כבר קצת מתקלף, האבנים מתחילות קצת להתרופף… הגיע הזמן לעשות משהו בנידון.

כשמדובר בשיפוץ בניין מומלץ לפנות לחברת GREEN BUILD  המתמחה בתחום , חשוב להבין שלא מדובר רק בשינוי אסתטי. כאשר מבצעים שיפוץ בבניין מרגישים נעים יותר להיכנס אליו, אך גם משפרים את איכות הבידוד והאיטום של הדירות (ועל הדרך את איכות החיים). עוד יתרון בולט של שיפוץ בניינים הוא השבחת הנכס והעלאת מחיר הדירות.

שיפוץ יכול להקפיץ את ערך הבניין בטווח שנע בין 7 ל-20 אחוז פנו ליועצים של חברת אורגד מבנים וקבלו יעוץ בתחום. ערך הנכס הוא לא תמיד מה שעומד לנגד עיני הדיירים, פעמים רבות הם פשוט ירצו לשפר את מצב הבניין כחלק מהתחזוקה שלו. ישנם, למשל, מצבים בהם ישנה קורוזיה בעמודי הבניין. במקרים כאלה העירייה אפילו עשויה להתערב ולחייב את הדיירים לבצע שיפוץ.

איך מתחילים תהליך שיפוץ של בניין משותף?

הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות הוא לקיים אסיפת דיירים כדי להבין לאן הרוח הכללית נושבת. בקשו מועד הבית לארגן אסיפה שכזאת ובקשו מכל בעל דירה להגיד את דעתו בנוגע לשיפוץ . צריך לדון בנושא של חזית הבניין, שיקום ושיפור היסודות החיצוניים והפנימיים של הבניין (קירות סדוקים, מרזבים סתומים, מילוי חורים וכו'), ואולי גם כדאי כבר לדבר על הוספת מרפסות וממ"דים. לפני שבכלל מדברים על מחירים כדאי שתבינו את מוכנות הדיירים ובעלי הדירות לצלול אל תוך הפרוייקט. על פי החוק במדינת ישראל, אם מעל שני שליש מבעלי הדירות רוצים שיפוץ, אפשר לשפץ את הבניין. החוק מורכב וסבוך יחסית, אבל בפשטות זה הולך כך : אם שני שליש ומעלה מבעלי הדירות רוצים לשפץ את הבניין, גם בעלי הדירות שלא חפצים בשיפוץ יהיו חייבים להסכים אליו. זה לא באמת עד כדי כך פשוט, וישנם תהליכים מסודרים שצריך לעשות, אבל אם הם לא יהיו מוכנים לשלם אתם יכולים לתבוע אותם ואתם תנצחו בתביעה בקלות.
החוק הזה נוצר בגלל תופעה מכוערת במיוחד של בעלי דירות שמאד רצו את שיפוץ הדירה אבל לא היו מוכנים לשלם כסף, מה שיצר חיכוכים מכוערים ולא פחות חשוב מכך – גרם להרבה בניינים ישנים לא 'להשתפץ' וכך בעצם השאיר אותם מכוערים וגם סיכן את שלום הדיירים שגרו בו.

מה עושים אחרי קבלת ההסכמה?

ובכן, חשוב מאד לבחור בקפידה את האדירכל או קבלן הבניין אצלו תעשו את השיפוץ. מכיוון שהרבה מאד אנשים משלמים כסף עבור שיפוץ קולקטיבי, חשוב לבחור את קבלן הבניין או האדריכל בפינצטה. ערכו חיפוש נרחב ומעמיק. בקשו לראות בניינים שכבר שופצו ודברו עם ועדי הבית באותם בניינים. בקשו הצעת מחיר מפורטת והשוו אותה להצעות מחיר אחרות שאתם מקבלים. אל תלכו על הצעה נמוכה ומפתה, כי אולי יש שם איזשהו קאצ'. אל תלכו גם על ההצעה היקרה ביותר אם לא הבנתם למה היא עולה ככה. הכי כדאי ללכת על הצעת מחיר ממוצעת ועל תיק עבודות מוכח.

מהו חוק שיפוץ בניין משותף?

חוק שיפוץ בניין משותף הוא שנועד לקבל החלטה משותפת של בעלי הדירות לגבי ביצוע שיפוץ חיצוני לבניין משותף. על מנת לבצע את השיפוץ יש צורך בהצבעה בהתאם לפרוטוקול החלטות הבניין המשותף, בה דיירי הבניין מתכנסים באסיפת דיירים לגבי עניין השיפוץ החיצוני של המבנה, במהלך הישיבה יש להסביר לדיירי הבניין על הסיבות לשיפוץ בניין משותף. על מנת לבצע את שיפוץ הבניין יש צורך ברוב של 51% – 70% (תלוי בסוג השיפוץ אותו רוצים הדיירים לעשות)על מנת לקבל החלטה וניתן לחייב את שאר בעלי הדירות אש מתנגדים לביצוע להשתתף בפרויקט.

כיצד חוק שיפוץ בניין משותף בא לטובת דיירי הבניין?

באמצעות חוש שיפוץ בניין משותף ניתן לבצע שיפוץ לבניין המשותף למרות התנגדות של כמה שכנים. החוק בא לטובת דיירי הבניין אשר שהם רוב הדיירים שמעוניינים בשיפוץ הבניין. באמצעות חוק שיפוץ בניין משותף ניתן לבצע שיפוצי בניין חיצוניים שישפרו את איכות הדיירים בבניין וכן יגרמו לבניין להיראות אסתטי לעניין

 

ובכן, אם נראה לכם שאתם רוצים להתחיל את תהליך השיפוץ של הבניין המשותף בו אתם גרים, אין זמן עדיף מ'עכשיו' כדי להתחיל. למה אתם מחכים? צאו לדרך.

עוד כתבות מעניינות:

בלוג

נשנושים לתוך הלילה

רעבים? אוהבים להתפנק עם אוכל מבחוץ? יש לנו שלל המלצות טעימות במיוחד, שגם השעה המאוחרת ביותר לא תימנע מכם להשיג את הנשנושים האלה! כך שגם

בלוג

מדוע כל משרד זקוק למדפסת משולבת

ככל שהעולם הארגוני הופך יותר ויותר לדיגיטלי, לא ניתן להתעלם מהחשיבות של ציוד עסקי יעיל, איכותי וגמיש. תארו לעצמכם שיש לכם מכשיר יחיד שלא רק

בלוג

איך בוחרים מקום לניכיון צ'קים?

בעולם העסקים הדינאמי אותו כולנו מכירים, עסקים יכולים למצוא עצמם מתמודדים עם שלל תרחישים של חוסר במזומנים. זה יכול לקרות להם עקב התנהלות כלכלית לא