הקמת חברה – פרטים שכדאי שתדעו

הקמת חברה היא צורה של התאגדות עבור פעילות עסקית, במרבית המקרים עבור מטרת רווח. עבור הקמת חברה יכולים כמה אנשים להתאגד, או שזה יכול להיות אדם אחד המבצע את הפעילות העסקית, כאשר להקמת החברה יש יתרונות רבים למי שמחזיק במניותיה. איך מקימים חברה? הכנו לכם את כל המידע שאתם חייבים לדעת.

 

מהי חברה בע"מ?

חברה בע"מ היא גוף המקיים פעילות עסקים ולו מטרות רווח. היא חייבת להיות מאושרת על ידי רשם החברות והיא פועלת מתוקף חוק החברות. החברה שונה מאוד מעוסק פטור או מורשה, למעשה, היא מתפקדת בתור ישות משפטית נפרדת ממי שמחזיק במניותיה, כך יזמים ובעלי מניות מצמצמים באופן מהותי את הסיכונים העסקיים שלהם – הם לא נושאים באחריות אישית במידה והחברה נקלעת למשבר וצוברת הפסדים וחובות.

המדינה מעודדת השקעות ויזמות כדי שהמשק המקומי יצמח, לשם כך היא מבצעת את אותה הפרדה – כדי למשוך את אותם יזמים ומשקיעים שמחזקים את הכלכלה הישראלית ומקימים עוד ועוד מקומות עבודה.

אחד השיקולים הראשונים אשר עומדים בפני מי שבוחנים את האפשרות להקים חברה היא שיקול תשלום המס. לחברות יש יתרון על פני עסקים עצמאיים אחרים כיוון שהמס המרבי המוטל על עסקים עצמאיים מורשים יכול להגיע עד 50% מרווחי העסק, בעוד חברות משלמות מס מרבי בשיעור 23% מהרווחים. מבחינה זו הקמת חברה בע"מ נחשבת למשתלמת במיוחד, אך זהו לא הפן היחיד אותו יש לבחון לפני ההקמה.

 

מה צריך כדי לפתוח חברה?

כל אדם יכול לפתוח חברה, כל עוד מטרות החברה לא נוגדות את הוראות החוק והחברה לא נוגדת את תקנות הציבור. יש צורך לפחות בבעל מניות אחד שגם יכול לעבוד בחברה, בעלי החברה יחזיקו במניות החברה כאשר חלוקת המניות משפיעה גם על חלוקת הרווחים ממנה והזכויות בהצבעה בה.

יש לבצע רישום אצל רשם החברות ולשלם אגרה שנתית, יש להגיש לרשם החברות דו"ח שנתי הכולל את השינויים השונים בחברה לאורך השנה. בעת הקמת חברה יש לקבוע תקנון ולמנות רואה חשבון מבקר.

 

אילו בדיקות יש לבצע לפני פתיחת חברה?

רגע לפני שמקימים חברה מומלץ מאוד להכיר את התחום לעומק, לקרוא, להתייעץ ולהתעניין אצל מי שכבר עברו את ההליך ולמדו על בשרם מהטעויות שעשו. יש לבחון האם המהלך לפתיחת החברה משתלם כלכלית – האם, איך ומתי מגייסים את הלקוחות לחברה, איך מפרסמים את הפעילות שלה והאם יש צורך לגייס עובדים. יש לבחון את השוק – מיהם המתחרים, האם הם מציעים את אותו מוצר או שירות? האם יש דרך שאתם יכולים לבדל את עצמכם בשוק זה?

יש צורך לשכור את שירותיהם של אנשי מקצוע מתחום החשבונאות שיבצעו את ההוצאות וההכנסות של החברה, יש צורך לבצע דיווח שנתי באופן מדויק ומסודר ולעשות שימוש בתוכנות ואפשרויות דיגיטליות שונות כדי להקל על העבודה השוטפת.

 

כיצד מקימים חברה?

בשלב הראשון של הקמת חברה בוחרים האם מעוניינים במתכונת של חברה בע"מ או חברה רגילה שאין בה הגבלה על המניות. לאחר מכן בוחרים לחברה שם, מנסחים תקנון, מאמתים אותו עם עורך דין, ממנים דירקטורים ומכינים את התצהירים של בעלי המניות והדירקטורים. לאחר מכן מבצעים רישום ברשם החברות, פותחים תיק במע"מ ומס הכנסה ואפשר לצאת לדרך.

עוד כתבות מעניינות:

זוגיות טובה
בלוג

כיצד תקשורת זוגית יכולה לשפר את מערכת היחסים שלכם?

יצירת מערכת יחסים מספקת ובריאה היא מסע הדורש מסירות, כבוד הדדי ובעיקר תקשורת יעילה. אמנות התקשורת הזוגית היא יותר מסתם החלפת מילים; מדובר בהבנת הרגשות, הרצונות והצרכים של האחר. במאמר זה, שכותרתו "כיצד תקשורת זוגית יכולה לשפר את מערכת היחסים שלכם?", אנו צוללים אל מהות התקשורת בין בני זוג. אנו חוקרים את חשיבותה, מציעים עצות מעשיות לשיפור ההיבט החיוני הזה של מערכת היחסים שלכם ומאירים כיצד תקשורת משופרת יכולה להעמיק את הקשר שלכם, ולהוביל לשותפות מספקת ואוהבת יותר.

בלוג

נשנושים לתוך הלילה

רעבים? אוהבים להתפנק עם אוכל מבחוץ? יש לנו שלל המלצות טעימות במיוחד, שגם השעה המאוחרת ביותר לא תימנע מכם להשיג את הנשנושים האלה! כך שגם

בלוג

מדוע כל משרד זקוק למדפסת משולבת

ככל שהעולם הארגוני הופך יותר ויותר לדיגיטלי, לא ניתן להתעלם מהחשיבות של ציוד עסקי יעיל, איכותי וגמיש. תארו לעצמכם שיש לכם מכשיר יחיד שלא רק

בלוג

איך בוחרים מקום לניכיון צ'קים?

בעולם העסקים הדינאמי אותו כולנו מכירים, עסקים יכולים למצוא עצמם מתמודדים עם שלל תרחישים של חוסר במזומנים. זה יכול לקרות להם עקב התנהלות כלכלית לא