איך בוחרים מקום לניכיון צ'קים?

בעולם העסקים הדינאמי אותו כולנו מכירים, עסקים יכולים למצוא עצמם מתמודדים עם שלל תרחישים של חוסר במזומנים. זה יכול לקרות להם עקב התנהלות כלכלית לא נכונה, אך לרוב מדובר על אירועים שקשה להם לצפות ובכל מקרה הם צריכים למצוא במהירות פתרון כדי להמשיך את הפעילות השוטפת של העסק, כולל תשלום לספקים ומשכורות לעובדים. דרך אחת לעשות זאת היא באמצעות שירותי ניכיון צ'ק שיכול לסייע בפתרון באופן מידי, אך כיצד בוחרים את החברה המתאימה לביצוע הניכיון? תמשיכו לקרוא. 

 

מהו ניכיון שיקים ומי יכול לעשות בו שימוש? 

שירות ניכיון שיקים הוא שירות פיננסי במסגרתו עסק או חברה ממירים שיקים שטרם נפרעו לכסף מזומן. בדרך כלל יהיו אלה שירים דחויים לתקופת זמן ארוכה, אותם מבקשים בעלי העסק לפדות מוקדם יותר כדי שיוכלו לאזן את תזרים המזומנים שלהם. השירות ניתן על ידי גופים פיננסיים שנמצאים תחת פיקוח בנק ישראל ומשרד האוצר, הם נעשים באישור מלא ומהווים שירות אמין ובטוח. 

 

מדוע עסקים זקוקים לשירות? 

לא מעט עסקים יכולים למצוא עצמם עם מזומנים חסרים, זה יכול לקרות בתקופות יבשות בעבודה, למשל בחורף או בחופש הגדול, וזה יכול לקרות גם בשל תקופות מלחמה אותה כולנו מכירים היטב מחיי היום יום בישראל. הכסף למעשה כבר שולם מראש, אך הוא דחוי, חברת הניכיון מאפשרת לכם לקבל את הכסף המגיע לכם לפני הזמן והיא מנכה מאותו הסכום את העמלה המגיעה לה. 

בואו ניקח דוגמה: למשה יש חנות למוצרי טיפוח ושיער, הוא מוכר סחורה בכמויות ללקוחות שהם ספרים ובעלי מכוני יופי. חלק גדול מאותם תשלומים ניתן לו בצ'קים דחויים ובאופן קבוע – הוא לא רוצה לאבד את אותם הלקוחות כי כך נוח להם לשלם, מצד שני לפעמים הוא נתקע בלי כסף מזומן. הוא עשה ניסיון לקחת הלוואה מהבנק אך הבנק לא אישר ועבור משה, האפשרות לבצע ניכיון שיקים למעשה מגדילה את תזרים המזומנים ומאפשרת לו לפרוע מוקדם את התשלומים המגיעים לו. 

במקרים כאלה, במרבית הפעמים גם אם הבנק היה מוכן לאשר לו הלוואה, היא לא הייתה משתלמת לו כמו ניכיון צ'קים כיוון שההלוואה אולי הייתה פותרת בעיה נקודתית, אך היא הייתה מובילה בסופו של דבר להכבדה בתשלומים שכן בתוך חודש עד חודשיים הקושי היה צף מעל פני השטח שוב. 

 

אז איך בוחרים מקום לביצוע ניכיון צ'קים? 

בעבר תחום זה לא היה מוסדר אך כיום הוא כן והגופים המספקים את השירות נמצאים בפיקוח של משרד האוצר. כשאתם בוחרים חברה לביצוע השירות כדאי שתבחנו כמה נושאים: 

ותק ואמינות – עליכם לוודא שהחברה אכן רשומה ומאושרת לעבוד בתחום ניכיון הצ'קים. אמנם התחום מוסדר, אך יכולים לקרות מקרים בהם חברות בוחרות שלא לעבוד על פי חוק וזו האחריות שלכם לוודא שאתם אכן עובדים עם חברה לגיטימית. 

מקצועיות – בחרו בחברה דיסקרטית, שפועלת באופן מקצועי ומבצעת בדיקה מקיפה לכל צ'ק ולקוח. כדאי לדעת שגובה העמלה של העסקאות השונות נקבע לרוב על פי הסיכון אותו לוקחות החברות, ובדיקה מקדימה זו חושפת עד כמה סיכון זה גבוה.

עוד כתבות מעניינות:

זוגיות טובה
בלוג

כיצד תקשורת זוגית יכולה לשפר את מערכת היחסים שלכם?

יצירת מערכת יחסים מספקת ובריאה היא מסע הדורש מסירות, כבוד הדדי ובעיקר תקשורת יעילה. אמנות התקשורת הזוגית היא יותר מסתם החלפת מילים; מדובר בהבנת הרגשות, הרצונות והצרכים של האחר. במאמר זה, שכותרתו "כיצד תקשורת זוגית יכולה לשפר את מערכת היחסים שלכם?", אנו צוללים אל מהות התקשורת בין בני זוג. אנו חוקרים את חשיבותה, מציעים עצות מעשיות לשיפור ההיבט החיוני הזה של מערכת היחסים שלכם ומאירים כיצד תקשורת משופרת יכולה להעמיק את הקשר שלכם, ולהוביל לשותפות מספקת ואוהבת יותר.

בלוג

נשנושים לתוך הלילה

רעבים? אוהבים להתפנק עם אוכל מבחוץ? יש לנו שלל המלצות טעימות במיוחד, שגם השעה המאוחרת ביותר לא תימנע מכם להשיג את הנשנושים האלה! כך שגם

בלוג

מדוע כל משרד זקוק למדפסת משולבת

ככל שהעולם הארגוני הופך יותר ויותר לדיגיטלי, לא ניתן להתעלם מהחשיבות של ציוד עסקי יעיל, איכותי וגמיש. תארו לעצמכם שיש לכם מכשיר יחיד שלא רק

בלוג

איך בוחרים מקום לניכיון צ'קים?

בעולם העסקים הדינאמי אותו כולנו מכירים, עסקים יכולים למצוא עצמם מתמודדים עם שלל תרחישים של חוסר במזומנים. זה יכול לקרות להם עקב התנהלות כלכלית לא