האם עצמאי שכיר הוא שילוב מנצח?

לא מעט אנשים מצאו דרך להתפרנס ולעסוק במקצוע נוסף כעצמאיים לצד העבודה כשכירים והם עושים זאת במשך שנים רבות. חלקם בוחרים בסופו של דבר להפוך לעצמאיים במשרה מלאה, אך רבים מהם מעדיפים לשמור על האיזון שבין היותם עצמאיים לשכירים. מהם היתרונות של עצמאי שכיר והאם מדובר על שילוב מנצח אותו רבים צריכים לאמץ? על כך ועוד במאמר שלפניך.

 

למה לבחור להיות עצמאי שכיר?

הבחירה להיות עצמאי שכיר יכולה לנבוע מסיבות רבות. חלק מהאנשים יחפשו אחר פרנסה נוספת שתסייע להם לכלכל את עצמם או לחסוך כסף למטרה מסוימת, חלק מהאנשים יחפשו להיות עצמאיים כדי להגשים איזה חלום נושן של מכירת מוצר מסוים, של עיסוק בתחום אחר מזה שהם עוסקים בו או כדי לנסות לבנות לעצמם מסלול קריירה אחר.

 

מהם היתרונות של עצמאי שכיר?

כיום אדם שעובד בעבודה שכירה יכול לפתוח עוסק פטור ולהיות עצמאי בנוסף בתחומים רבים ולהגדיל לעצמו את ההכנסה החודשית באופן משמעותי, זהו אולי היתרון הבולט ביותר של האפשרות, שכן היא לא מצריכה התעסקות חודשית עם חשבונות, למשל דיווח חודשי או דו חודשי למע"מ. עם זאת, לא בכל עסק ניתן לבחור באפשרות של עוסק פטור, שכן מקצועות חופשיים אינם נכללים ברשימת המקצועות הללו.

 

האפשרויות העתידיות של העצמאי השכיר

אדם שכיר שהוא גם עצמאי יכול לפתוח לעצמו לא מעט דלתות לתעסוקה חדשה. אם הוא רוצה להתנסות בתחום חדש אותו למד, אם הוא חולם להתפתח יום אחד ולהרחיב את העסק וכעת הוא רק רוצה לבסס אותו ולבדוק את התחום – את כל אלה יוכל לעשות תוך כדי שהוא שכיר במקום עבודה. למעשה, העבודה כשכיר משמשת את הקרקע היציבה לפתיחת העסק ולעיסוק כעצמאי, לא מעט אנשים עשו זאת כמה שנים והפכו את העסק הזעיר למקפצה עבור עוסק מורשה. אותו שכיר שהחליט להפוך לעצמאי יוכל לבחור את נקודת הזמן הטובה לו ביותר עבור השינוי ולבצע באופן מחושב את כל השינויים וההתאמות הנדרשות כדי להצליח.

 

מהם החסרונות של עצמאי שכיר?

למרות כל היתרונות עליהם דיברנו, חשוב לזכור שלמסלול עצמאי שכיר יכולים להיות גם חסרונות. ראשית, כדאי לומר – העבודה כעצמאי שונה מאוד מהעבודה כשכיר, הבוסים מחלפים בלקוחות וכשמספקים שירות לאנשים מתייחסים לדברים אחרת. הגישה צריכה להיות שירותית, צריך לעמוד בכל תנאים שנקבעו, צריך להיות אחראיים ולעמוד בדד ליין שכן בשונה ממצב בו אנשים הם שכירים – הלקוחות פחות סלחניים כשמעכבים להם עבודה.

כמובן שהדבר תלוי בתחום, אך יש לקחת בחשבון את האחריות הזו. כמו כן, כדאי לדעת מראש שיכולות להיות בהתחלה הוצאות, אך יש גם להכיר במגבלות הזמן והיכולת וגם להבין שהעבודה בתור עצמאי שהוא גם שכיר יכולה לגבות מחיר מזמן הפנאי. לא מעט אנשים שמשלבים בין שני העולמות מחויבים לאחר שעות העבודה כשכירים לעבוד עוד ועוד שעות, לעיתים אל תוך הלילה ואל סופי השבוע והחגים, זאת כדי שיוכלו לעמוד ביעדים שהציבו לעצמם ולהחזיק בעבודה כעצמאיים. הבחירה כאמור צריכה להיות אינדיבידואלית ועל פי הצורך, הרצון והחלום יום אחד להפוך לעצמאיים במשרה מלאה.

עוד כתבות מעניינות:

זוגיות טובה
בלוג

כיצד תקשורת זוגית יכולה לשפר את מערכת היחסים שלכם?

יצירת מערכת יחסים מספקת ובריאה היא מסע הדורש מסירות, כבוד הדדי ובעיקר תקשורת יעילה. אמנות התקשורת הזוגית היא יותר מסתם החלפת מילים; מדובר בהבנת הרגשות, הרצונות והצרכים של האחר. במאמר זה, שכותרתו "כיצד תקשורת זוגית יכולה לשפר את מערכת היחסים שלכם?", אנו צוללים אל מהות התקשורת בין בני זוג. אנו חוקרים את חשיבותה, מציעים עצות מעשיות לשיפור ההיבט החיוני הזה של מערכת היחסים שלכם ומאירים כיצד תקשורת משופרת יכולה להעמיק את הקשר שלכם, ולהוביל לשותפות מספקת ואוהבת יותר.

בלוג

נשנושים לתוך הלילה

רעבים? אוהבים להתפנק עם אוכל מבחוץ? יש לנו שלל המלצות טעימות במיוחד, שגם השעה המאוחרת ביותר לא תימנע מכם להשיג את הנשנושים האלה! כך שגם

בלוג

מדוע כל משרד זקוק למדפסת משולבת

ככל שהעולם הארגוני הופך יותר ויותר לדיגיטלי, לא ניתן להתעלם מהחשיבות של ציוד עסקי יעיל, איכותי וגמיש. תארו לעצמכם שיש לכם מכשיר יחיד שלא רק

בלוג

איך בוחרים מקום לניכיון צ'קים?

בעולם העסקים הדינאמי אותו כולנו מכירים, עסקים יכולים למצוא עצמם מתמודדים עם שלל תרחישים של חוסר במזומנים. זה יכול לקרות להם עקב התנהלות כלכלית לא