עיצוב אורבני – קווים לדמותו

חומרי גלם לא מעובדים, מנורות ענקיות והשראה מהעולם התעשייתי, כל אלה יחד מרכיבים את העיצוב האורבני הנחשב ייחודי. מי שמתחברים לסגנון ינסו תמיד למצוא את הדרכים היצירתיות להטמיע אותו בביתם, גם בצבעים וגם בבחירת הרהיטים והתאורה, הבתים המעוצבים בסגנון הם תמיד יוצאי דופן ומיוחדים. אז מהו בדיוק העיצוב האורבני וכיצד מעצבים את הבית בסגנון? כדאי להמשיך לקרוא.  

מהו עיצוב אורבני?

העיצוב האורגני הוא עיצוב תעשייתי עירוני שהמקור שלו הולך הרבה שנים אחורה לשנות המהפכה התעשייתית. סגנון העיצוב למעשה לוקח השראה מהעיר, המאפיינים השונים של העיר ואלמנטים הקיימים בה, החל מקווי הבניין וכלה בצינורות החימום והמים והלבנים המרכיבות את המבנים הישנים. העיקרון הבסיסי בסגנון העיצור הוא העיר שנכנסת אל תוך הבית, והאווירה בבית תהיה של עיר, למשל עם רהיטים עם אלמנטים עירוניים, דלתות מיוחדות וישנות, קירות עם לבנים חומות, שלטים עירוניים, תאורת רחוב, וכמובן שימוש בצבעים וחומרים תעשייתיים – למשל מתכת, בטון ונירוסטה. החללים בדרך כלל יהיו פתוחים וגדולים עם תקרות גבוהות וחלונות גדולים. 

טיפים שימושיים ליישום עיצוב אורבני בבית פרטי

העיצוב האורבני יכול להתאים לסוגים שונים של חללים וכאשר מבצעים עיצוב וילות בסגנון יש לחשוב היטב על הטמעת האלמנטים השונים תוך חשיבה על כל חדר בבית בנפרד אך כדאי לומר זאת כבר עתה – עיצוב אורבני מוצלח ניתן להשיג באמצעות אנשי המקצוע המתמחים בתחום עיצוב זה. אז בואו נתחיל בטיפים: 

צבעים – הצבע הדומיננטי ביותר בעיצוב האורבני הוא אפור, בין אם בבחירת הריהוט והתאורה ובין אם בצבע הבית עצמו. לעיתים נראה ממש בטון חשוף ולפעמים הצבע האפור יוטמע בכוונה, בין אם בגוונים בהירים או כהים. 

בריקים – זהו גם מאפיין מאוד בולט בעיצוב האורבני והוא בדרך כלל יהיה מושלם לצד פרקט כבד או עמודים מבטון. רצוי לבחור בלבנים בגוונים אפורים, לבנים או בגווני אדום אפור, כאלה שמכירים את הערים התעשייתיות בארצות הברית. 

שלטים – אחת הדרכים להשיג את המראה האורבני המדויק הנה באמצעות שלטים. אפשר לבחור בשלטי ניאון או שלטים קטנים שקשורים בצורה כזו או אחרת לתעשייה. זה יכול להיות שלט שמורה על הליכה לאזור מסוים, שלט של שירותים עירוניים וזו יכולה להיות אפילו מפה של העיר. 

תמונות – כשבוחרים את התמונות המדויקות לעיצוב האורגני יש לחשוב על הלא ברור מאליו. תמונה של מברלין מונרו תהיה נדושה, אבל קולאז' של צילומים מטיולים ברחבי העולם עם הקשר עירוני יכולה להיות מדויקת. 

ריצוף – בחירת הריצוף בעיצוב האורבני הנה בעלת השפעה גדולה על התוצאה הסופית, שכן מדובר על אלמנט עיקרי שבדרך כלל עוטף את כל אזורי הבית וגם מחבר ביניהם מבחינת עיצובית. אפשר לבחור בריצוף עם לבנים גדולות במיוחד בצבעים כהים ואפורים, או ללכת על ריצוף מודגש, במשבצות שחור ולבן. 

ריהוט – כאן צריכה להיכנס יצירתיות רבה, שכן בחירת הריהוט מהווה חלק בלתי נפרד מסגנון העיצוב. לעיתים קרובות נראה בעיצוב האורבני ריהוט כבד וגדול, בצבעים בוהקים או עיצוב ייחודי. זו יכולה להיות ספה מעור בצבע בורדו או כורסה ייחודית מהעבר, או שולחן כתיבה עתיק ויוקרתי, וכמובן שלצד אלו המנורות התעשייתיות והשימוש הנכון בתאורה יסייעו בהשגת התמונה העיצובית המושלמת. 

עוד כתבות מעניינות:

זוגיות טובה
בלוג

כיצד תקשורת זוגית יכולה לשפר את מערכת היחסים שלכם?

יצירת מערכת יחסים מספקת ובריאה היא מסע הדורש מסירות, כבוד הדדי ובעיקר תקשורת יעילה. אמנות התקשורת הזוגית היא יותר מסתם החלפת מילים; מדובר בהבנת הרגשות, הרצונות והצרכים של האחר. במאמר זה, שכותרתו "כיצד תקשורת זוגית יכולה לשפר את מערכת היחסים שלכם?", אנו צוללים אל מהות התקשורת בין בני זוג. אנו חוקרים את חשיבותה, מציעים עצות מעשיות לשיפור ההיבט החיוני הזה של מערכת היחסים שלכם ומאירים כיצד תקשורת משופרת יכולה להעמיק את הקשר שלכם, ולהוביל לשותפות מספקת ואוהבת יותר.

בלוג

נשנושים לתוך הלילה

רעבים? אוהבים להתפנק עם אוכל מבחוץ? יש לנו שלל המלצות טעימות במיוחד, שגם השעה המאוחרת ביותר לא תימנע מכם להשיג את הנשנושים האלה! כך שגם

בלוג

מדוע כל משרד זקוק למדפסת משולבת

ככל שהעולם הארגוני הופך יותר ויותר לדיגיטלי, לא ניתן להתעלם מהחשיבות של ציוד עסקי יעיל, איכותי וגמיש. תארו לעצמכם שיש לכם מכשיר יחיד שלא רק

בלוג

איך בוחרים מקום לניכיון צ'קים?

בעולם העסקים הדינאמי אותו כולנו מכירים, עסקים יכולים למצוא עצמם מתמודדים עם שלל תרחישים של חוסר במזומנים. זה יכול לקרות להם עקב התנהלות כלכלית לא